Älska din nästa som dig själv

Idag kom det fram en snubbe med palestinasjal runt halsen och en palestinaflagga över axlarna. Han gav mig en lapp av hat mot Israel. Jag har temperament ja: Därför rev jag den med arga händer i flera bitar mitt framför honom och så gick jag snabbt därifrån. Sedan när jag gick förbi kollade han med stora ögon på mig, men han sa inget. Jag klarar inte hatet som bubblar inom människor. Och hat föder hat. Därför kommer det inte bli fred så länge människor inte är villiga att tänka nytt och stort och. Man vill alltid älska mer. Och mina ben skakar och hela jag skakar. Fick jag en adrenalinkick igen eller är jag bara upprörd? Jag tror jag kanske ska jobba med Israel-Palestina-frågan i framtiden. Jag vill lära mig ALLT. Jag måste slappna av och varva ner.

Var i alla fall på möte med Ny Generation idag. Det var folk från hela Uppsala som kom och det var verkligen jätteroligt! Hoppas det blir något sådant kul igen. Inspirerande och peppande att höra om hur det går för alla andra skolor. Jag vill verkligen teama nu! Lalalala. Imorgon blir det ingen skola för mig - bara tandläkaren. Nu ska jag äta lite mer pepparkaksdeg och läsa.

Kommentarer
Postat av: b som i boll

intressant, du har poäng i det du skriver...

2009-01-09 @ 00:36:48
URL: http://chattis.blogg.se/
Postat av: cattis!

b som i boll: Jao :)

2009-01-09 @ 01:13:09
URL: http://cattis.webblogg.se/
Postat av: cattis!

Observera att det inte är jag som har skrivit kommentaren från "b som i boll" utan bara någon som kan min gamla bloggadress som sin länk?

2009-01-09 @ 01:16:30
URL: http://cattis.webblogg.se/
Postat av: HS

oj det var kaballa jag tänkte på (som har ett urspung i något judiskt..) men vet inte om Tom har vart med där.



och du har ju inte ens en riktig källa till att folk "fejkar". Tror verkligen inte det är sant, och även om du tror det så kanske du borde kolla på vad som händer på riktigt och inte på det folk "fejkat".

även om det har funnits judar där förut så hette det Palestina innan länge, inte ett-två år. Ska alla börja ta tillbaka länder som vart deras för tusen år sedan? då vill du kanske ge tillbaka usa till indianerna?

jg har inte en tragisk syn på människor, det inte så att jag hatar ett helt folk, men jag är emot israel för det de gör, de borde aldrig fått Palestina, och så är jag emot sionister. när israel fick "sitt" land så fick de lite mer än halva palestina, hur kommer det sig att deras land bara blivit större genom åren? så jävla giriga, det är dom som vill utrota paletina och ha hela landet för sig själva.

det komme aldrig bli fred så länge israel ockuperar palestina. De borde åtminstone ge tillbaka all mark de tagit genom åren och nöja sig med hälfen, men de tycker att krig är bättre.

om jag fick bestämma skulle det inte finnas några länder alls, det finns ingen skillnad mellan männskor, alla borde leva tillsammans i fred.

2009-01-09 @ 13:21:35
URL: http://haniins.blogg.se/
Postat av: cattis!

HS: Hanin det känns lönlöst att diskutera med dig om det här eftersom det är som att kasta studsboll mot en tegelvägg. Ofta när man diskuterar såhär med folk som ser det hela ur ett annat perspektiv än en själv kan man bredda sin kunskap och få födjupad förståelse, men jag har svårt för det nu. Appropå "fejk" tar lögnerna alldeles för stor plats och det finns åtskilliga hemsidor vilka jag inte har länkar till som visar den hemska förfalskningen. palestinierna härstammar inte från den tiden på landet fick namnet palestina. det var under tiden då filistéerna levde landet fick det namnet och det folkslaget är helt utrotat. nuvarande folkslaget palestinier har bara tagit namn efter landet.

2009-01-10 @ 00:31:22
URL: http://cattis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0