Tänkte bara lite

Idag var det den skönaste dagen på länge. Jag försov mig och tänkte: "Jaja, jag får väl komma försent då". Men jag var lite seg och började öppna min post och tänkte istället: "Jag hinner inte. Får komma till lunchen istället då." Sedan gjorde jag annat ganska länge tills jag insåg: "Jag kommer ändå inte hinna lunchen och jag pallar inte stressa. Åker direkt till biologin". När jag inte ville skynda mig missade jag bussen och då tänkte jag: "Jag kan ju inte komma sent till labben. Dessutom är lektionen ganska kort". Jag gick in och satte mig vid datorn. Jag skrev min budget och insåg att jag var förändrats. I tvåan hade jag 1% frånvaro. På höstterminen hade jag missat två lektioner när min lärare och jag tyckte det lät konstigt och funderade på om det verkligen kunde stämma. Jag vet inte vad det är med mig. Det är någon skum psykiskt undermedvet ovilja jag dras med. Men det var egentligen inte det jag tänkte säga. Jag tänkte mycket idag bara på tal om det. Men vid två drog jag ner på stan och träffade Bella. Sen gick vi till mys-waynes och åt och fikade och läste modetidningar och snackade och pluggade. Ettan kom dit efter skolan och vi fikade mera och pluggade och skrattade. Bella åkte på träning, men jag och Ettan stannade ett tag till innan vi åkte hem till mig och lagade mat. Jag vill inte gå i skolan. Det var roligt att skriva en budget, för nu har jag koll på läget. Fast jag kan inte göra allt jag vill. Eller jag kan, men inte utan att behöva jobba som ett svin med skyskrapehög självpress. Och jag vill inte det. Jag vill gå på promenad med Danne. Hejdå.


 

För jag tänkte mest på vilken tur det är att man inte behöver vattna blommorna i naturen. Och allt kommer att förändras. Och att allt har förändrats.
Vi märker det inte ens alltid. Och jag tycker om
filmen som snabbspolar någons verklighet lite
som glaskrosset att ingen ser för det är så tyst.


Kommentarer
Postat av: gabriella

ja, faktist. lite läskigt ändå, filmen alltså. tiden bara går, man hinner inte tänka...

2009-01-27 @ 21:36:39
Postat av: Nightfall

hahah fett kul, tur att man inte bhöver vattna blommorna i naturen ;D

2009-01-29 @ 15:03:27
URL: http://nightfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0