Jag tänkte mest

Jag är dålig på att läs-plugga tråkiga böcker. Meningen är inte att jag ska somna efter två sidor. Det bara blir så om jag är trött och känner för annat. Jag är bra på att lära mig på lektionerna. Tur. För annars hade jag fått dåliga betyg. Om jag får dåliga betyg kan jag inte studera på universitetet. Och det vore ju onödigt med tanke på hur ambitiös jag är (hehe). Jag vill inte göra tentor. Kan jag inte bara få skriva? Lätt att skriva hela livet. Och prata. Inte läsa segviktig facklitteratur. (Jag såg en utbildning på Göteborgs universitet - konstnärlig litterär gestaltning. WOW! Låter som Cattis va?)



Det blir lättare när man tänker mindre och när man springer bortåt. Skulle jag inte klara mig annars eller? Jag tror det är bra med lite motgångar ibland. Då blir man desto tacksammare över medgång och välsignelse. Och man blir starkare. Tur att jag har en hjälpare, lite som en hemlig kompis fast alla vet, Jesus. På tal om det fick jag ett nytt jobb idag. Uppbokad. Det går snabbt. Vi pausar sen va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0