Vattenmoln som faller ner

Ingen kom till lektionen. Därför fick jag göra provet och jag hade inte pluggat. Jag kunde ingenting, så jag skrev en sång som jag lärde mig när jag var liten. "Vattenmoln som faller ner som regn och snö som smälter. Rinner i snabba bäckar som porlar, glider fram i älv och flod. Vilar i en blank sjö eller gungar ut i havet. Solen värmer hav och sjöar, luften stiger upp mot himlen och bildar vattenmoln! (som faller ner...)". Frågorna om vattnets kretslopp var så konstiga. Tänkte det var lättast att bara skriva sången. Geografilärare: "Hur gick det?" Jag: "Dåligt. Jag kunde ingenting". Geografilärare: "Jag ser det". Palla att det kanske sänker mitt betyg. Piss. Nej, men det löser sig. Det gör det alltid. Det kommer fixa sig till slut. Det gör det jämt ju. (Det är något med sånger idag alltså - som om det inte alltid är det).


(venne. gillade bara bilden. nu ska jag gå och måla kubistiskt. hejdå).

Kommentarer
Postat av: alex

blank sjö är det..

men jag skoja. var bara tvungen att märka ord. komigen du hade gjort.

2009-03-13 @ 13:15:45
URL: http://alexs.blogg.se/
Postat av: cattis!

alex: ofta jag skriver varm! jag vet att det är blank :D. hoppas jag skrev rätt på provet. haha

2009-03-14 @ 03:04:44
URL: http://cattis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0