Plugga biologi och tänka tankar

Heja biologi tänkte jag säga, för jag är inte ett dugg stressad fast jag har värsta jättestora provet imorgon. Biologi är intressant. Jag funderar på att gå och lägga mig snart. Jag vet inte hur pluggisar brukar göra, förutom att de sover många timmar per natt. Jag tänkte sova sju timmar (mitt mål är att gå och lägga mig kl 6). Jag har en plan. Jag ska vara pluggis den här veckan. En vecka av gymnasiet. Det här är den viktigaste veckan i mitt liv. Grejen är att jag har pluggat till biologin, men jag har ingen aning om jag kan någonting. Det är första gången jag läst allt (snart) innan ett prov. (Jag kanske har missat något avsnitt, men jag har gjort så gott jag kunnat). Och jag vet inte om jag lär mig något av att läsa såhär. Jag brukar alltid somna efter två sidor. Detta är en prestation från min sida. Det känns bra. Det känns ungefär som att jag är oövervinnerlig. Jag är inte trött. Solen skiner. Hela natten är slut. Det är konstigt. Man skulle kunna säga att jag åt frukost nyss för det finns de som äter frukost halv sex på morgonen (till exempel min mormor). (Det finns sjukt många harar i Uppsala - är det bara jag som tänkt på det?). Jag håller på att rita surrealistiskt. Det är fint på något sätt. Jag vet inte vad för färger jag ska använda sen. Stackars Uppsala kommun de är här skittidigt, utanför mitt fönster. (morgnar är underbara om man sitter och väntar på dem såhär. Jag tycker inte om att vakna och förstöra sömnen, men mysstämningen och tystnaden gillar jag.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0