intensivt perspektivbyte typ

Jag var i Uppsala på utbildning. Jag cyklade i höstkylan på min röda cykel. Allt fanns kvar (som om det skulle ha förändrats på en månad liksom). Det känns fortfarande som mitt hem, välbekant och tryggt, men mitt liv är så annorlunda än när jag bodde där. Jag kan inte gömma mig under täcket i mitt rum och öppna ögonen när jag känner för det och låtsas som ingenting spelar roll och att min värld inte rör sig. När jag rullar in i Malmö ler jag, för jag känner mig hemma här. Tiden är konstigt och livsdagarna har förändrats radikalt. Jag älskar hur det växlar och hur jag hoppar från sammanhang till sammanhang och snurrar runt skumma omständigheter. Jag gillar bubblor och världsbilder och nya perspektiv. Jag gillar mitt liv liksom. Det svänger och känns lite som Gröna Lund - tänk extreme blandat med tilten och insane. Nu ska jag äta lax. Det är gott.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0