09.10.11

Idag är det ett coolt datum: 09.10.11. Jag gillar Jane Austen. Och Virgina Woolf. Jag borde köpa lite böcker. Kanske kan hitta second hand. Jag tycker om gamla böcker. Jag har sett den långa Pride and prejudice (asbra) och jag har sett Fame (sjukt inspirerande). Jag stickar. Jag älskar att skriva. Jag skulle vilja bo i en lägenhet högt upp med en balkong som har svarta snirkligheter och bibliotek (eller en bokhylla som sträcker sig typ till taket och täcker en hel vägg fylld med massor av böcker) och jag vill mixa stilrent med charmigt bohemskt, sterilt med malplacerade föremål. Jag vill ha gammeldags och splitternytt. Jag vill ha superblank metall och sliten sammet. Jag vill ha en mysig soffa. Jag kanske vill ha växter, men helst såna som inte behöver vattnas, annars måste jag köpa nya så ofta och jag kommer inte att ha tid (eller så kommer jag glömma bort) och det kommer stå döda fulbruna växter som pajar stämningen. Jag vill ha supersystem där allting har en rätt plats och avslappnat där ingen kräver att du gör något du inte känner för eller känner för att bestämma dig för att känna för. Jag vill se människor när jag tittar ut genom fönstret. Jag vill ha en walk-in-closet och massor av skor. Jag vill ha fina skrivböcker och pennor. Jag vill springa i parken alldeles nära och resa med en fin resvecka. Jag vill gå på café och prata. Jag vill tänka och le. Jag vill lösa suduko och räkna matte och bli smartare och tänka på kemiska föreningsbenämningar. Det spelar ingen roll vart jag är. Jag kommer alltid lyckas göra min vardag till en slags halvidyll som tagen ur en drömfilm.




Kommentarer
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside

Åh så drömmer jag också om att ha det

2009-10-30 @ 02:11:35
URL: http://nightfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0