why so serious?

Vi målar våra ansikten i allvarlighetsmask och försöker tänka visa och förnuftiga tankar. Vi fångar oss själva och vår framtid i en trång kontrollbox. Vi strävar efter att uppfylla kriterierna i ett oskrivet, men ack så samhällskorrekt, framgångsdokument. Vi begränsar vår kreativitet och kväver vår verkliga potential. Vi vågar inte öppna ögonen helt, utan kisar för säkerhets skull (tror att vi är i ett solarium och att ljuset kommer stjäla vår syn). Vi saknar mod och vågar inte ens söka efter det.

Jag vill förstå mer. Jag vill se vad ni tänker. Jag vill bli vis. Men vad är det att vara vis? (Jag och Maria diskuterade det idag. Det är intressant.) Bara Gud har den fullständiga visheten. Och jag tror det finns falsk vishet som vi bedras av på grund av omständigheter, perspektiv och människor. Äkta vishet måste vara sann. (Nej jag tänkte inte återge alla våra tankar här).


Kommentarer
Postat av: Rebejbi

Åh, jag hade velat läsa era åsikter. Det är en intressant fråga för dem som ger akt på vishet. Sanningen. Fina bilder förresten. Saknar er. Vill komma ner snart.

2010-01-28 @ 20:50:29
URL: http://rebeckah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0