hyllning av effektiviteten

Jag känner att jag varit väldigt effektiv idag. Jobbade till 20. Direkt när jag kom sorterade jag tvätt, vek mina nytvättade kläder och startade en maskin. Sen käkade jag. Drog och handlade. Sorterade alla mina handväskor, städade rummet och fixade nya system. Hängde upp tvätten. Fixade naglarna. Nu har jag chillat lite. Det var stört varmt på jobbet idag och jag har sprungit som en galning och knappt hunnit äta. Men det har varit nice, trots att jag har haft fett pain med mensvärk. Imorgon ska jag knapra tabletter. Haha sämst. Jag vill inte hylla mig själv. Jag vill hylla effektiviteten. (Jo lite mig själv också. Jag har känt mig bra på jobbet. Jag hittar massa grejer, fixar massa saker och har koll på läget. Jag börjar bli bra på Rimi. Det känns värt. Jag är inte helt vilsen längre. Men jag blev sur på en tjurig tant idag. Hon suckade högre än jag någonsin hört någon sucka. Och så klagade hon högt och ljudligt. Antar att hon hade en dålig dag. Sen kom det en tjurig gubbe som skulle tillrättavisa honom. Jag var lite kaxig tillbaka och då tyckte han om mig. Det var roligt. Och vi började diskutera om man sa kasse eller påse om plastpåse på svenska och vad som egentligen var korrekt - mycket intressant, tyckte jag, såklart). Förresten har det varit sol idag. Inte för att det berör mig jättemycket. Folk handlar lite mer. Men det är den fjärde soldagen sedan jag kom till Norge. Hoppas det någon gång blir soldag när jag är ledig! HEJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0