Pale and rich, uh

Jag är blek. Som ni säkert förstår. Blek som en geisha. Jag har tänkt mycket på huruvida det är ett problem eller inte. Jag har bestämt mig för att vara nöjd med min ljusa look. Det är ju trots allt så att jag råkar ha den hudfärg som är mest eftertraktad i hela världen. Därför bryr jag mig inte så mycket. Men min farfar tycker jag borde göra något åt saken.

Farfar: Du är blek. Du borde sola.
Jag: Ja, men jag jobbar ju.
Farfar: Du kan sola när du är ledig.
Jag: Ja, fast det har inte varit sol någon dag jag varit ledig.
Farfar: Du borde åka till syden.
Jag: Det hade varit nice, men jag har inte råd.


Min mage har varit i kanonform i fyra veckor. Inget krångel. Inget knas. I lördags bröts segersviten. Sen dess har magen sugit. Lite tråkigt. Men jag hoppas den repar sig. Jag kan inte käka något utan att må illa och får upp maten hela tiden. Piss. Det kommer att fixa sig snart. Imorgon har farmor bursdagssellskap. Mysigt! En annan mysig sak var att jag var med Bella och Vicki hela dagen i byen idag. Sjukt nice! Vi shoppade reafynd och presenter. Och testade massa massa kläder. Och käkade pizzabuffé på Peppes. Great date!

(Nu har Bella åkt hem. Tråkigt, men vi ses om mindre än tre veckor!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0