tankespelet leker med mig

Jag är i ett underbart mood! Fantastiskt! Inspiration finner jag i allt. Kreativitet och skaparglädje fyller min vardag. Idéerna är nästan lika många som mina tankeämnen. Drömmarna växer och frodas. Jag läser mycket och får underliga perspektiv på saker och ting. Annorlunda tankegångar, men säkerligen utvecklande och lärorika - sådan är min övertygelse. (Känner mig lite som en konstnär eller en författare eller poet). (Jag gillar allt i livet. Jag uppskattar verkligen att jobba, och sitta i kassan!)

Det nästan ingen natt här borta förresten. Det blir mörkt efter midnatt och ljust bara några, typ tre-fyra, timmar senare. Jag minns förra våren när jag satt vid köksbordet hemma i Salabacke och såg dagen vakna och natten försvinna innan jag hunnit gå och lägga mig. Jag var hungrig för en stund sedan, men jag kände inte för att leta upp något att äta, eller egentligen ville jag bara inte resa på mig. Lathet har nu resulterat i en somnad hunger. Visserligen skönt - nu slipper jag ju lägga energi på intag av föda. Kroppen vill inte varva ner. Jag har inte lust att sova (som så många gånger annars). Jag vet att jag borde passa på att sova bra nu när jag är ledig (jobbar inte imorgon heller). (Hoppas någon väcker mig)


Bör du bomsäkert veta vad du tänker och vill? (Måste du alltid ha en aning om vart du är på väg kanske?) Är det inte att ställa höga krav? Dramatisera mera! Och låt ingen kontrollera dig. Vad hände med vinnaren då? Åh en förlustsvit är också en vinst när du ser det ur ett nytt ljus. Det gäller bara att förstå mer och mer och mer och mer. Just när du kanske inte greppar någonting alls. Fånga stilettklacken på sin spets och vässa den med silverpennvässaren. Känsla segrar vissa gånger över förståndet. Du kommer aldrig förstå allt. Därför godkänns fullkomlig ignorans och ansiktsuttryck målade i vitblank likgiltighetsfärg. Ingenting gör väl det! Spela du dina brickor och briljera på spelplanen och räkna din rikedom i egen erfarnhet och den kunskap du sammanvävt ditt livsmantel med (ingen äcklig spindelväv - o nej).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0