måndag gadnåm


Kasta tärningen och du ser en ny sida. Kanske simpelt, kanske inte. Om man kisar ser man inte vad tärningen visar och då tror man det blir precis det man alltid får. Och då ser man samma sida. Och då bryr man sig inte om att kolla efter. Och man står där och får chansa stegen och har ingen aning om vad tärningen egentligen berättar. Man vill kanske inte ens veta. Eller så vill man det. Imorgon ska jag jobba i matbutik igen. Och kan hända jag skriver berättelser på kvitton igen. Tillslut har jag en svensk kvittobok skriver på norska kvitton. Igår var det svensk nationaldag. Jag firade den inte. Och jag var i Norge. Jag är i Norge. Fortfarande. Solen skiner men jag sitter ändå inne. Det kvittar om jag är blekfis - jag vet inte varför jag inte bryr mig när alla andra dyrkar solljusets effekter. (Jag tackar inte nej till effekterna, jag orkar bara inte sträva efter resutatet)

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt sa grisen. jag vill prata med dig. du är smart. hejdå! /Deb

2010-06-07 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0