Hipsvips


Hipsvips är det fredag och jag står på Arlanda och inser att sommarsverige hälsar mig hjärtligt välkommen hem. Snart ska jag till jobbet. Jag ska ta en duschelidusch. Skulle lika gärna kunna ställa mig naken utommhus och duscha i regnet. Det har regnat sjukt många dagar i sträck. Oavbrutet har det regnat hur länge som helst nu. Natt och dag. Men jag gillar regn. Även fast det kan bli lite väl mycket av det goda. Särskilt när jag varken har regnjacka eller stövlar. Vill ha, men prioriterar bort. Banken gör är skitjobb för jag har inte fått mina pengar än och det har snart gått en vecka. Men jag åt pizza till frukost och det var jättegott! (Kanske inte ska ut och resa trots allt. Kanske ska spara pengar och stanna hemma. Dra en sväng till Stockholm. Nån dag på frizon. Eller så flyger jag någonstans. Ser något nytt, något coolt. Äventyrlighet)

bonustimmar och jobb

Igår skulle jag vara duktig. Jag låg i sängen före klockan tolv. Men jag kunde inte somna. Och det händer sällan för mig. Jag kan vanligtvis somna var som helst och när som helst. Men där låg jag och prövade mitt tålamod. Halv fyra tröttnade jag. Då gick jag upp och tog morgonduschen. Sen satte jag mig och ritade lite. Jag sov en och en halv timme och så drog jag till jobbet vid åtta. Och jag blev aldrig trött. Jag är fortfarande inte trött. Jag tror att min kropp numera har massa överskottsenergi för att jag varit så duktig på att sova. Typ som en orm som ätit massa mat och klarar sig utan väldigt länge. Lite den känslan. Igår pysslade jag massa förresten. Det var sjukt nice! Jag älskar att pyssla och slå in presenter.

Det är billigt med vattenmelon på jobbet. Och idag var det soligt (fast jag jobbade till halv fem). Men jag hade glömt min plånbok hemma, så jag köpte inte. Kanske imorgon. Om jag har lust. Jag har bara tre arbetsdagar kvar. Det känns fantastiskt skönt. Aldrig har jag uppskattat doften av allrengöringsmedel så mycket som idag heller. Och rutten kött luktar vidrigt. Börjar seriöst överväga att bli vegetarian. Jag kan ju testa. Det är säkert bra för magen också.



Jag flyger.


Så mycket jag pratat om att jag vill göra har kommit mycket närmare mig själv och verklig praktik. Det är som att alla drömmar och idéer samtidigt tar ett steg framåt. De står där i en ring runt omkring mig, kollar på varandra och tar ett steg till framåt. Några står och diskuterar med varandra vem det är som är först på tur. Alla är mycket artiga och villiga att släppa en annan dröm framför sig. De är ett team. Mitt team. Och de funkar asbra tillsammans. Gud ler när jag blir entusiastisk. Gud är störst. Han är över allt och alla. Och han fyller mig med bubbelglädje. Och jag sjunger till honom hela morgonen. Jag bara skrattar. Jag kan flyga. Jag flyger. Högt. Högre

Fria den bundna impulsiviteten!


Hey grey! Jag är spänd och pirrig. Nu är det bara hålla tummarna och glida på det lyckliga turbandet. En vecka kvar i Norge. Ofattbart. Även om det inte har varit kanonväder av sommarslag här har jag ändå upplevt hetta på jobbet. Lite småsurt att inte få en bonusbränna i värmen (som alla ni solskensbarn). Men bättre att svettas än att frysa. Jag hatar att frysa.

Impulsiviteten inom mig längtar efter att slå sig fri.

Lite sjukdom och mycket humor

Inatt sov jag femton timmar. Man skulle kunna säga att jag åt frukost på sängen, eller i sängen. Min frukost var diverse halstabletter. Sen steg jag up och tog lite mirakeldryck. Åt lite lunch innan jag drog till jobbet. På jobbet fortsatte jag med mina vänner halstabletterna. Och så åt jag ett äpple. Jag har en dold kniv i min hals. Men jag håller på att vinna över den med alla mina mediciner. Jag vill bli frisk imorn, för det är svinjobbigt att jobba när man är sjuk. Och jag måste jobba, för jag måste tjäna pengar! Idag fick jag min första lönespecifikation. Den överträffade både min förväntning och mitt hopp! Jag blev asglad. Jag älskar mina stunder av superrealistiskt tänkande. Jag vet hur jag själv funkar. Det är så lätt att göra mig själv glad. Plus att det suger att inse att man räknat på att man har mer pengar än man har. Jag har haft massa roliga kunder att berätta om, men jag har varit lite lullig (jätteroligt ord) i huvudet och sovit massa, så allt det roliga är raderat ur mitt minne. Livet är kul ändå - kanske inte lika skoj för er bara hehe.

Men jag är inte snål. Jag delar gärna med mig av en klassisker. Vilken favorit! Filippa Bark briljerar som vanligt (Kolla klippet nedan!)


Nuet hejar på er alla


Det är knepigare än man tror att väva samman alla sina drömmar. Särskilt om man råkar leva väldigt mycket i nuet. Nuet bryr sig förresten inte ett dugg om att det är jobb tidigt tidigt imorgon. För nuet vill njuta av de magiska mörka timmarna och tänka. Nuet funderar på att duscha nu istället för på morgonen. Nuet väger för- och nackdelar när framtiden konfronterar. Nuet vägrar bli konsekvensetiker.

Idag försökte jag vara sur på jobbet. Jag gick runt och tänkte "Jag är jättearg. Jag är sjukt sur". Jag kollade mig i spegeln vid kyldisken. Jag såg lite tjurig ut. Men det höll inte i sig så länge. Jag är inte långsint. Och jag kan åter igen konstatera att tiden går.

let's travel!


ingenting vet jag och ingenting ämnar jag att ta reda på, ty en förklaring tycks mig fjärran

filosofera tid

Ibland är jag övertygad om att tiden står stilla. Det känns som att klockan säger till mig: "Tyvärr har tiden stannat, så du kommer att få jobba i en evighet idag". Därför blir jag förvånad när minuterna och timmarna försvinner i alla fall. Tiden hade ju stannat tänker jag. Tiden går inte snabbt och inte långsamt. Men jag ser tillbaka och jag förstår inte vart de senaste fem veckorna tagit vägen. Jag förstår inte hur jag lyckats. Jag förstår inte hur jag orkat. Jag som fortfarande är omedvetet övertygad om att tiden tagit en paus. De senaste fem veckorna har varit nice. Jag har bara svårt att förstå att det är fem veckor. 35 dagar. Bara sådär. Jag är en tidsfilosof. En otidsfilosof. En nutidsfilosof. En framtidsfilosof.

Kan man ha svagt hjärta när man är nitton? Eller är jag bara inte stresstålig och klen? Det gör ont över bröstet, tugnt att andas, känns som att jag har megapuls, jag skakar, det snurrar. Försöker chilla lite. Gör saker långsamt. Det blir bättre efter ett tag. En dag i taget tänker jag. Jag fixar det här. Sen. Sen ska jag få vila. Då blir allt bra.


There's nothing wrong in being happy


Do you know what makes me happy?

VM!

ESPAÑA! El grande el final en domingos!

Pale and rich, uh

Jag är blek. Som ni säkert förstår. Blek som en geisha. Jag har tänkt mycket på huruvida det är ett problem eller inte. Jag har bestämt mig för att vara nöjd med min ljusa look. Det är ju trots allt så att jag råkar ha den hudfärg som är mest eftertraktad i hela världen. Därför bryr jag mig inte så mycket. Men min farfar tycker jag borde göra något åt saken.

Farfar: Du är blek. Du borde sola.
Jag: Ja, men jag jobbar ju.
Farfar: Du kan sola när du är ledig.
Jag: Ja, fast det har inte varit sol någon dag jag varit ledig.
Farfar: Du borde åka till syden.
Jag: Det hade varit nice, men jag har inte råd.


Min mage har varit i kanonform i fyra veckor. Inget krångel. Inget knas. I lördags bröts segersviten. Sen dess har magen sugit. Lite tråkigt. Men jag hoppas den repar sig. Jag kan inte käka något utan att må illa och får upp maten hela tiden. Piss. Det kommer att fixa sig snart. Imorgon har farmor bursdagssellskap. Mysigt! En annan mysig sak var att jag var med Bella och Vicki hela dagen i byen idag. Sjukt nice! Vi shoppade reafynd och presenter. Och testade massa massa kläder. Och käkade pizzabuffé på Peppes. Great date!

(Nu har Bella åkt hem. Tråkigt, men vi ses om mindre än tre veckor!)

rehab on repeat



Baby Baby. When we first met, I never felt something so strong. You were like my lover and my best friend All wrapped into one with a ribbon on it. And all of a sudden you went and left. I didn't know how to follow. It's like a shock that spun me around And now my heart's dead. I feel so empty and hollow. And I'll never give myself to another the way I gave it to ya (to ya). Don't even recognize the ways you hurt me, do ya (do ya)? It's gonna take a miracle to bring me back (Back, back, back). And you are the one to blame. And now I feel like Oh You're the reason why I'm thinking I don't wanna smoke on these cigarettes no more. I guess that's what i get for wishful thinking. Should've never let you enter my door. Next time you wanna go on and leave I should just let you go on and do it (Do it, do it, do it). Cause now I'm using like I bleed. It's like I checked in to rehab. And baby, you're my disease. It's like I checked in to rehab. And baby, you're my disease. I've gotta check in to rehab. 'Cause baby you're my disease. I've gotta check in to rehab. 'Cause baby you're my disease. -, ain't it crazy when you're love swept. You'd do anything for the one you love. Cause anytime that you needed me, I'd be there. Its like you were my favorite drug. The only problem was that you were using me. In a different way than I was using you. But now that I know that it's not meant to be. You gotta go, I gotta wean myself off of you. And I'll never give myself to another the way I gave it to ya (to ya). Don't even recognize the ways you hurt me, do ya? (oh). It's gonna take a miracle to bring me back (Back, back, back, back). And you are the one to blame. Cause now I feel like Oh (oh). You're the reason why I'm thinking I don't wanna smoke on these cigarettes no more. I guess that's what i get for wishful thinking. Should've never let you enter my door (Enter my door). Next time you wanna go on and leave. I should just let you go on and do it (Do it, do it, do it). Cause now I'm using like I bleed (Using like I bleed). It's like I checked in to rehab. And baby, you're my disease. It's like I checked in to rehab. And baby, you're my disease. I've gotta check in to rehab. 'Cause baby you're my disease. I've gotta check in to rehab. 'Cause baby you're my disease

repeat

repeat

repeat

click. off.


hyllning av effektiviteten

Jag känner att jag varit väldigt effektiv idag. Jobbade till 20. Direkt när jag kom sorterade jag tvätt, vek mina nytvättade kläder och startade en maskin. Sen käkade jag. Drog och handlade. Sorterade alla mina handväskor, städade rummet och fixade nya system. Hängde upp tvätten. Fixade naglarna. Nu har jag chillat lite. Det var stört varmt på jobbet idag och jag har sprungit som en galning och knappt hunnit äta. Men det har varit nice, trots att jag har haft fett pain med mensvärk. Imorgon ska jag knapra tabletter. Haha sämst. Jag vill inte hylla mig själv. Jag vill hylla effektiviteten. (Jo lite mig själv också. Jag har känt mig bra på jobbet. Jag hittar massa grejer, fixar massa saker och har koll på läget. Jag börjar bli bra på Rimi. Det känns värt. Jag är inte helt vilsen längre. Men jag blev sur på en tjurig tant idag. Hon suckade högre än jag någonsin hört någon sucka. Och så klagade hon högt och ljudligt. Antar att hon hade en dålig dag. Sen kom det en tjurig gubbe som skulle tillrättavisa honom. Jag var lite kaxig tillbaka och då tyckte han om mig. Det var roligt. Och vi började diskutera om man sa kasse eller påse om plastpåse på svenska och vad som egentligen var korrekt - mycket intressant, tyckte jag, såklart). Förresten har det varit sol idag. Inte för att det berör mig jättemycket. Folk handlar lite mer. Men det är den fjärde soldagen sedan jag kom till Norge. Hoppas det någon gång blir soldag när jag är ledig! HEJ


Words!


RSS 2.0