Inatt


Jag behöver inte borsta tänderna, för jag ska inte gå och lägga mig inatt. Behöver man borsta tänderna om man går och lägger sig på morgonen? På riktigt på morgonen alltså. Morgon som i typ kl 6 eller 7. Eller 8. Ungefär. Anteckningsböckerna vet allt. Förstår mina tankar. Helt och fullt. Tur att de inte räknas som nära vänner. Då hade det varit för många som visste hemliga tankar. Hemliga tankar måste man gömma och spara. De får ingen skada. Det är mycket viktigt. De är ett halvt dussin. Böckerna. Inte tankarna. Sorgligt tankesnålt det varit annars. Min tankeverksamhet är som kollektivtrafik i en storstad på morgonen. Där jag trivs bäst. Som ni vet.

Inatt skriver jag i mina böcker på mitt sätt. Jag älskar att skriva. Jag samlar skrivmaterial. Är det jag som ser till att materialet blir som det blir? För att det ska vara mycket att jobba sig igenom kanske. I en omedvetet självdestruktiviteringsprocess där verklighetsflykten praktiseras och fantasin får ersätta realiteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0