Så jag började idag

Avgiftning. Smart tänkte jag. Så jag började idag och det går väl bra. Jag tvättar mest. Och om en stund kanske jag ska dricka antingen grönt chaite eller silverte. Fast jag har ingen lust just nu i alla fall. Det känns som att det kommer bli bra. Mitt mål är fyra. Ja, fyra blir bra, men jag får känna av läget efter två.



Inspiration för snart kommer våren. Pling!

YES! YES!

För även om vi inte ens kan bevisa vår egen existens och påstås leva i en illusion av tomrumsmateria som inte betyder någonting då det i verkligheten bara är en bubbla skapad av en odefinierbar substans som dras gränserna i vår värld, spelar det ingen roll. Mattebevis funkar bra för mig. Sedan räcker det nästan. Men jag måste erkänna att det är fashinerande hur människor kan gräva så djupt i filosofiska frågor utan svar. Jag kan också gräva och är väl ganska bra på det också, fast behovet saknas. Om det så fanns tusen världar att leva i skulle jag vara bombis på att jag fått den bästa. Jag älskar att leva och när jag dör kommer jag till himlen. Lyckodagar fast man trampar snett ändå

PS. YES! YES! YES!

9:90 SEK för pepparkaksdeg

Det var extrapris på min favoritpepparkaksdeg på ICA. Jag köpte tre stycken, men har bara två och en halv kvar. De är i alla fall kravmärkta. Idag har jag shoppat ett plagg, eftersom min budget tillät det. En jeansjacka på H&Ms barnavdelning. Deb visste knappt att det fanns en barnavdelning på H&M. Jag har målat också, men det blev fult. Och så har jag fikat med Debbie och Bella. Jag har inte pluggat geografi. Ingenting. Imorgon har vi prov. Jag kanske är sjuk. På riktigt alltså. Men jag borde göra provet. Jag och Bella har en deal från och med nu. Nu som i 00:01 (måste skynda mig att äta pepparkaksdeg, fast det känns som vanligt som att jag ska spy)



Nu kör vi. (jag gillar färgerna). Allt förutom att jag har prov imorgon känns skitbra.

Ni läser en monolog

Idag är det tisdag och imorgon är det onsdag. Det känns bra att allt är som vanligt och måndag (fast det var en skitbra dag) delvis känns kilometertid bort. Inatt sov jag sju timmar. Imorse vaknade jag en halvtimme försent. Sket jag i allt? Nej, jag hann i tid tid skolan. Jag stod till och med på busshållplatsen och väntade på bussen säkert i en minut. Dessutom kände jag mig inte ett dugg ofräsch och inte stressad (fast det blir jag i princip aldrig). Men i alla fall. Jag var på jobbutbildning på Provoice också. Och jag har egentligen lust att jobba imorgon! Fattar ni? Jag vill. Bara det att jag ska jobba på if på kvällen, plus att jag hade tänkt träna och ska måla från kanske klockan ett. Då hinner jag inte. Vad snackar jag om? Det är tanken som räknas och jag ska jobba på måndag (dessutom verkar 50 kr/h som en kanonlön när jag inser att if kommer ge mig 30 nästa månad). En tabbe har jag gjort. Ätit choklad. Igen. Fast nu när jag blivit så bra på allt igen ska jag bli bra på det också, kom jag på. Så jag slutar med sånt jag inte tål helt och hållet då av bara farten. Som om inte alla mina inlägg på sistone varit direkt nedtecknade monologer.



Snart är det sommar och jag har köpt solglasögon på rea. (Tur att jag har budget nu).


Tänkte bara lite

Idag var det den skönaste dagen på länge. Jag försov mig och tänkte: "Jaja, jag får väl komma försent då". Men jag var lite seg och började öppna min post och tänkte istället: "Jag hinner inte. Får komma till lunchen istället då." Sedan gjorde jag annat ganska länge tills jag insåg: "Jag kommer ändå inte hinna lunchen och jag pallar inte stressa. Åker direkt till biologin". När jag inte ville skynda mig missade jag bussen och då tänkte jag: "Jag kan ju inte komma sent till labben. Dessutom är lektionen ganska kort". Jag gick in och satte mig vid datorn. Jag skrev min budget och insåg att jag var förändrats. I tvåan hade jag 1% frånvaro. På höstterminen hade jag missat två lektioner när min lärare och jag tyckte det lät konstigt och funderade på om det verkligen kunde stämma. Jag vet inte vad det är med mig. Det är någon skum psykiskt undermedvet ovilja jag dras med. Men det var egentligen inte det jag tänkte säga. Jag tänkte mycket idag bara på tal om det. Men vid två drog jag ner på stan och träffade Bella. Sen gick vi till mys-waynes och åt och fikade och läste modetidningar och snackade och pluggade. Ettan kom dit efter skolan och vi fikade mera och pluggade och skrattade. Bella åkte på träning, men jag och Ettan stannade ett tag till innan vi åkte hem till mig och lagade mat. Jag vill inte gå i skolan. Det var roligt att skriva en budget, för nu har jag koll på läget. Fast jag kan inte göra allt jag vill. Eller jag kan, men inte utan att behöva jobba som ett svin med skyskrapehög självpress. Och jag vill inte det. Jag vill gå på promenad med Danne. Hejdå.


 

För jag tänkte mest på vilken tur det är att man inte behöver vattna blommorna i naturen. Och allt kommer att förändras. Och att allt har förändrats.
Vi märker det inte ens alltid. Och jag tycker om
filmen som snabbspolar någons verklighet lite
som glaskrosset att ingen ser för det är så tyst.


Jag tänker högt

Egentligen måste jag sova. Jag ska vara jättepigg och supervaken om fyra och en halv timme. Men jag brukar göra som jag känner för. Och jag känner inte för att sova riktigt än. Min hjärna är proppfull av ord som jag aldrig hinner skriva ner. Ni vet sådana där fina meningar som man skriver i huvudet mitt i livet när man inte har någon skrivbok. Och idag när jag diskade lossnade en stor bit av glaset. Inte "krash" eller "klirrklirr", utan mer "klick" och så var det två glas. Det var en spricka innan, alla visste det (jag tror det var mitt fel till och med). Man kan faktiskt fortsätta använda det där glaset. Lite som att bryta av något obekvämt i sitt liv, som ändå spruckit. Det behöver kanske inte alltid göra ont, som i glaskross - alla tror det. O-oh, säger vi, trasigt glas. Jag och Vicki ska dricka ur våra fina partysugrör hela veckan.

Jag gör en budget. Det är bra. Då får jag en överblick och det är lättare att fatta beslut. Jag ska lämna in den imorgon, eller det här dygnet. Skönt att det är en ny vecka förresten. Då kan man äntligen fixa allt igen. Och ibland känns det som att jag bara måste dela med mig. Fast det är klart. Nödvändigt är det inte, bara lite svårt att stänga för. Jag är ingen öppen låda. Förresten är det visst fint. Alltid fint. Doesn't matter uhm

I like flowers

Jag känner mig som en idisslande kossa, och då inte i metaforisk bemärkelse. Det känns som att min mage ska spricka. Och varje andetag jag tar gör fruktansvärt ont (emellan gör det bara jätteont). Sjukt mycket mat har jag ätit och mer än hälften är sånt jag inte tål. Därför kommer det upp hela tiden och jag sväljer tillbaka automatiskt, för det är inte meningen. Du behöver inte läsa, men jag behöver skriva. Jag orkar inte andas. Jag sprängs. Måste börja om från noll igen. Köra mitt race. Jag mår så bra då. Det är inte som att jag mår dåligt nu. Jag mår bra. Jag mår jättebra. Det är bara min kropp som mår såhär dåligt. Nej vi får köra på mina villkor igen. Men systeryster-surprise-kvällen blev verkligen lyckad. Min kropp borde kanske sova. Igår åt jag kanske nio muffins, så det är inte som att jag har gjort något bra på sistone. Jag fick ett brev igår också. Då blev jag glad.



Och den här bilden är så sjukt vacker. (Jag ska ha den som bakgrundsbild på datorn). Jag vill ha en systemkamera.

Såg ni finten?

Först gick jag på finten. Jag höll på att falla för tacklingen. Tiden stannade och jag fattade att de ville det. De ville att jag skulle ramla och inte våga igen. Sen kollade jag på domaren. Fortsätt. Så jag slog mig fri och sprang vidare. Jag hade redan gjort ett mål. Och jag tänker inte förlora. Jag kommer inte förlora. Jag är med i det bästa laget. På riktigt alltså, världens bästa lag. Fast alla vet inte om det bara, för de lyssnar inte, de blundar med öronen och hela kroppen. Kanske för att de är rädda eller något. Undra vad som är i mitt brev förresten!



Det är ingen som har sagt att jag inte ändrar mig lika ofta som jag byter skor. För det gör jag. Inte på alla områden i livet såklart. Det finns punkter där jag aldrig ändrar mig, som när jag är bombis och vet exakt vad jag tror, anser eller vill, ni vet. Men jag hoppar studsmatta genom mitt liv och det är för att jag går på känsla (igår ville jag sluta på nya jobbet - idag vill jag bara rulla vidare). Precis som det varit med universitetsutbildningssnacket och alla mina framtidsplaner. Ni bara ler och lyssnar på mina nya idéer. Fast jag är bra när jag bestämmer mig. Jaja. Har skitont i magen och mår illa. Ska äta lite mera glass med hallon. (Och jag vill verkligen ha den svarta väskan på bilden).

Imorgon är min plan



Imorgon ska jag: till skolan, skriva matten, läsa biologi, skriva ut redovisning, kika in på gamla jobbet, springa förbi UL, plugga ekologi, prata med matteläraren, jobba som mötesbokare för if (yes!). Tro det eller ej; Jag vill tillbaka till Provoice (och säga upp mig på nya - 5 pass kvar). Dags att söka sommarjobb typ.

PS. Mönsterchock ovan, men häftigt i alla fall.

Keep moving

Det är inget fel på mig. Det är inte som att jag är sönderkörd och inte pallar längre. Det är bara det att jag är skoltrött. Inte skoltrött som i att jag inte orkar med tempot längre, för det finns inget tempo. Mer skoltrött som i tråkigt. Jag har ingen lust att åka till skolan. Visst. Det är väl fyra månader kvar. Och det är inte som att jag kommer hoppa, eller skita i allt. Skolarbeten har jag inte heller något emot, då får jag ju skriva.

Jag visste att du skulle ringa förr eller senare. Jag vet inte vad jag ska säga, vad jag skulle säga. Man ska ringa från sin egen telefon. Annars är det fusk. Borde jag bara ha klickat i luren? Kanske. Men nu är det över. Äntligen. Klipp klipp.


Är du glad?

Jag blir så glad när jag kan uppmuntra andra människor! Jag och Deb skickade vykort till slumpvis utvalda skåp i skolan i måndags. Man blir glad av sånt. Snart ska vi köra en vända till tror jag, för det var lyckat! Och på tal som skola börjar jag inte förrän vid kvart i tre imorgon. Därför tänkte jag träna och springa några ärenden på stan innan dess. En lektion (bild) och sen ska jag jobba tills jag slutar och får gå en kvart till bussen. Nej men det blir bra. Expressionism!

Roligt att det ringde idag, när jag tänker efter. Plus, att jag fattade ett bra beslut också (att inte shoppa), Sen har jag insett att jag behöver ett grymt sommarjobb (vad kan man räkna med för timlön?) och helst ett extra till nu, så jag borde typ söka på Lidl eller något krax - ringring



Lisa har en orättvist snygg dunjacka. Jag visste inte att det fanns några alternativ till Everest, nästan. Fast den kanske är jättedyr. Hon har i alla fall råsnygga bilder och fina kläder!

Tag you in a photo



Lite för mycket. Men rätt coolt i alla fall. För det är ju lätt att hitta såna här skor. Jag måste verkligen tänka igenom mina kommande skoköp, i och med att det bara kommer vara två stycken, enligt min planis. Nu ska jag snart diskutera Gaza och hela min dagsplan har krashat. Jag vill inte ha biologi, för då kommer jag inte hinna förbi friskis och jag kommer inte kunna pianoläxan. Palla!

Fjädrar, fransar och bubbellycka



Jag börjar se det hela ur ett nytt perspektiv. Jag måste måste måste spara pengar. Men det finns några saker jag ändå vill ha; skinn, jeans och jeansjacka, fjädrar, fransar, nitar och paljetter (och max två par skor - wow!). Nu gäller det bara att fixa allt med så lite slantar som möjligt. Detta är planen alltså. Jag ahr inte tagit någora beslut. Indien är långt borta. Annat är närmare. Andra länder alltså. Tur att jag är så sjukt lycklig! Hela jag bara bubblar som dubbla kastruller vatten som kokar över. OH HAPPY DAY! (jag har förresten klippt mig idag. det blev rätt fint tycker jag).

YES!

YES! Du kommer klara-ra-ra-ra-ra det. Jag älskar att vinna och det här är värsta tävlingen. Och vet ni vad? Känner att det börjar växa fram en plan som är mer än en idé och faktiskt nästan ett beslut. Det känns bra och läskigt och pirrigt i magen. Det är helt galet vad många möjligheter jag har att tjäna Gud på, som jag vill göra nu nu nu. Och för varje dag som går växer min lycka. Jag är så glad! Lalalala. Fast det är klart det går upp och ner för mig också. Men just nu vill jag bara göra piruetter på konståkningsskridskor (jag kan inte). Och det känns ungefär som att jag kan flyga.

Ge mig bara ett grymt sommarjobb och ett till extrajobb så kommer allt fixa sig. Wiho!

Är du med i leken?


Det spelar ändå ingen roll, för jag är inte med i leken längre, i alla fall. Ge mig 100 timmar och jag bryr mig inte om att räkna ner. Nej jag har slutat med sånt där. För jag åker när bilen rullar. Är du med?Jag gymmade i alla fall med V idag och det var jätteroligt.. Jag älskar gym. Ja, jag vet redan att det är så tyiskt mig att ändra mig på en sekund och jag hatade gym för två dagar sedan. Undrar just vem som kommer ha träningsvärk imorgon och inte kommer vilja åka skridskor. Otur att det är precis vad jag ska göra!


Catt-IS

Jag kom precis hem från jobbet. Det var första dagen. Det gick bra. Jag fryser, för nu är det sådär fruktansvärt kallt igen. Jag har på mig linne, t-shirt, kofta, tjocktröja och en stickad halsduk (plus byxor såklart). Och jag är inomhus och det är ändå kallt. Därför ska jag dricka varmt te nu. Egentligen borde jag kanske värma någon varm mat också. Eller skriva ett långt mail eller skolarbete så att mina fingrar blir varma någongång. Snö är lugnt, men inte pisskyla när man ska gå längre än en kvart från jobbet och vänta på bussen i tio minuter. Det blir catt-IS av mig då. ge mig en värme-kram eller en ekvatorn-resa.



Imorgon är det fredag och ingen skola för mig. Jag ska för första gången i mitt liv gå på ett skivstångspass. Tänkte få lite starkare armar och axlar (hoppas den bara inte hoppar ur led).


hejdå jag fuskar

och allting annat bara suddas ut med lila supersuddet och fina gamla teckningar blir till diffusa skuggor av konstnärsdoldisar när jag springer runt i en regnig film där det blir storblå droppar och imma på bilfönstret nästan som orsak till att få oss att glömma verkligheten eller missa grönljuset och när det är dags att åka vidare bara för att ställa sig frågan vad alla dessa vägljus egentligen har för funktion om man inte kan flytta till en drömvärld mitt i en korsning för då kommer tutar från alla andra bilister tut-tut tills man åker och de blir tjuriga nästan som att de behöver choklad för att bli på bra humör igen och man borde ge dem men det är säkert bara för att de är försenade till jobbet som jag alltid är eftersom jag inte har någon bil som om jag skulle kunna köra den utan varken övning eller körkort kort kort kort kort foto borde jag ha man måste på sitt pass annars är det ett fusk så  det är därför ögonen vill sova nu som bovarna i fängelset som är slöisar säkert säger hejdå jag har en hemlis

My game


Jag har tränat hela mitt liv, men när jag plötsligt står inne på ett gym känner jag mig helt lost. Jag tänkte kanske göra ett nytt försök imorgon. Jag måste typ göra ett nytt försök imrgon eftersom jag ska träna imorgon förmiddag och det enda alternativet verkar vara gym. Jag pallar inte. Jag hatar gym. Sen fattar jag inte varför vi ens ska ha matte imorgon och jag missar ju aldrig en endaste lektion så varför inte skippa bilden (man ska ju ändå bara bestämma vad man ska måla - jag kan googla och inspireras och göra en skiss hemma. jag kan till och med maila bildläraren och säga att jag gör det. annars får jag så dåligt samvete), stanna hemma och städa, skriva matte-slutuppgiften, fixa recepten till projektarbetet, köra ett träningspass och sen dra på jobbutbildningen som börjar vid fyra. Ibland känner jag mig som ett planeringsgeni. Nu ska jag skicka internetpost till bildläraren och så ska jag kolla busstiderna hem och börja på min budget. Ja det ska jag nog. Nej förresten. Det finns ändå inga pass förrän vid fyra. Jag måste gymma hur som helst och då kan jag väl lika gärna dra till skolan. Eller ne? Nu vet jag inte hur jag ska göra. Vad är det med mig nu för tiden? Jag ångrade mig igen! Det kommer bli sjukt roligt att måla. Vi ska måla expressionistiskt. Jag drar till skolan. Det är säkert god mat. (okej vi får se hur det blir imorgon - nu känns det tvärtom eftersom jag inte kommer hinna måla i alla fall).

What's the name of the game?


Jag tänkte mest

Jag är dålig på att läs-plugga tråkiga böcker. Meningen är inte att jag ska somna efter två sidor. Det bara blir så om jag är trött och känner för annat. Jag är bra på att lära mig på lektionerna. Tur. För annars hade jag fått dåliga betyg. Om jag får dåliga betyg kan jag inte studera på universitetet. Och det vore ju onödigt med tanke på hur ambitiös jag är (hehe). Jag vill inte göra tentor. Kan jag inte bara få skriva? Lätt att skriva hela livet. Och prata. Inte läsa segviktig facklitteratur. (Jag såg en utbildning på Göteborgs universitet - konstnärlig litterär gestaltning. WOW! Låter som Cattis va?)



Det blir lättare när man tänker mindre och när man springer bortåt. Skulle jag inte klara mig annars eller? Jag tror det är bra med lite motgångar ibland. Då blir man desto tacksammare över medgång och välsignelse. Och man blir starkare. Tur att jag har en hjälpare, lite som en hemlig kompis fast alla vet, Jesus. På tal om det fick jag ett nytt jobb idag. Uppbokad. Det går snabbt. Vi pausar sen va?


Fem smällare



Sen jag var liten har mitt favorttal varit fem
. Fem som i femte september tänkte jag väl. Fem som i fem fingrar på en hand att skriva dagbok med. Kanske fem som en skolvecka lång eller fem som antalet atomer i en metanmolekyl. Lite fem som i 50 procent - ni vet när jag hoppar hage bland besluten och jag inte orkar fatta något avgörande som om hela mitt liv står på spel. Och när jag sålde drömresan fick man med två femmanlotter också. Fem som i skott - skotta - jag tror kylan åker snart och det blir vår. Känner ni inte att det är pyttelite varmare i luften och fåglarna kvittrar i säkert fem olika tonarter. Jag kunde hela femmans tabell först och hela mitt liv har jag tagit buss fem hem (nu har mitt liv ändrats, men ändå). Kan det vara så jobbigt? Pang! Fem liksom. (5 dagar)

Jag fattar inte hur det kan vara sådär. Jag skulle vilja stänga av tanken. För jag är världens lyckligaste men vill ändå gråta och skratta på samma gång. Det känns väl ungefär som smällare, eller fyrverkerier. Det är så fint men man får ont i öronen. Mest när man var mindre och liten - nej nu mera! Men va? Hahahaha mitt humör svänger som bara den. Jag bara skrek och så försvann allt och jag kan inte sluta skratta.

Pffiii

Jag är så tankspridd att jag missar verkligheten och springer förbi. Det roliga är att jag inte märker något själv. Tänk er ett tåg som rullar iväg när jag rusar skrattandes på perrongen som om jag tänkt ta sista dörren - ingen sa ens att man skulle stiga på? Sedan blåser kompis-stinsen i pipan. Pffiii. Aha.

Älska din nästa som dig själv

Idag kom det fram en snubbe med palestinasjal runt halsen och en palestinaflagga över axlarna. Han gav mig en lapp av hat mot Israel. Jag har temperament ja: Därför rev jag den med arga händer i flera bitar mitt framför honom och så gick jag snabbt därifrån. Sedan när jag gick förbi kollade han med stora ögon på mig, men han sa inget. Jag klarar inte hatet som bubblar inom människor. Och hat föder hat. Därför kommer det inte bli fred så länge människor inte är villiga att tänka nytt och stort och. Man vill alltid älska mer. Och mina ben skakar och hela jag skakar. Fick jag en adrenalinkick igen eller är jag bara upprörd? Jag tror jag kanske ska jobba med Israel-Palestina-frågan i framtiden. Jag vill lära mig ALLT. Jag måste slappna av och varva ner.

Var i alla fall på möte med Ny Generation idag. Det var folk från hela Uppsala som kom och det var verkligen jätteroligt! Hoppas det blir något sådant kul igen. Inspirerande och peppande att höra om hur det går för alla andra skolor. Jag vill verkligen teama nu! Lalalala. Imorgon blir det ingen skola för mig - bara tandläkaren. Nu ska jag äta lite mer pepparkaksdeg och läsa.

Imorgon börjar skolan



Måste gå och lägga mig tidigt idag eftersom skolan börjar imorn. Ska bara läsa lite först och kanske gå till ICA och köpa typ laktosfri glass. De stänger om 23 minuter. Jag måste skynda mig. Fast jag har ätit massor av guacemole och saltrostade sötmandlar och gurka. Och jag gick till F&S för att träna och tänkte kanske springa på gymmet, men eftersom jag var helt vilse där gick jag på ett Core-pass istället. Någon måste lära mig hur allt funkar - jag bara stirrar och testar och gör fel och fattar ingenting. "Men du behöver väl inte träna - du är ju redan smal?" VA? Är det bara jag som tycker det är konstigt att man tänker så om tjejer och träning? Jag har i alla fall lämnat ett CV idag. Snälla ge mig ett nytt jobb och lite värme, för jag fryser ihjäl. Det känns som att jag börjar få en framtidsbild, eller något (säger jag idag)

PS. Jag vill också ha skoluniform på bilden. Fast det kanske jag inte skulle vilja när jag haft det hela mitt liv. Och tack för att stadsbiblioteket har 60 kronor i skuld för en försenad bok?


I better make this work

I've changed my mind. Again. Don't worry -  I'll be okay. Everything is under control - since when? I kind of like the up-and-down thing anyway. I do. That's probably just the way I am. Sounds easy uh - it's not. I better make this work.



Imorgon ska jag till stadsbiblioteket med Bella. Jag älskar bibliotek. Det är fashinerande hur alla dessa människor kan vara helt knäpptysta - samtidigt! Mitt favoritbibliotek är Carolina Rediviva. Dit ska jag så fort kusin M är tillbaka. Och där ska jag sitta när jag blir student på Uppsalas Universitet och så ska jag ha (i alla fall om jag studerar juridik) en rullväska för alla tunga böcker. Vilken bra plan jag har (som vanligt då). Det brukar funka till viss del i alla fall. Men jag ska inte plugga än på ett tag. Jag har fler planer.

PS. Jag älskar Israel.

Jag börjar om nu

Sådan är jag: ALLT eller INGET. Därför är det knepigt att ändra något stegvis även fast man måste. Istället hoppar jag mellan allt och inget som en jojjo; uppe - nere - uppe - nere. Som om omgivningen leker med mig. Ibland lyckas jag spinna nere ett tag, men förr eller senare fångas jag upp igen. Det finns de som kan spinna halvvägs va? Jag beundrar dem. Det funkar inte för mig. Det finns sämre och bättre jojjoar - har det att göra med vart de kommer ifrån? Jag vet inte hur jag ska göra. Någon måste hjälpa mig. Fast jag vet inte vem. Vad skulle jag göra liksom? Jag tänkte att jag var tvungen att testa i alla fall, som utväg på något vis. Jag måste börja om någonstans. Det är som att leta efter trådens ände i min stickning - klart det inte går när tråden inte fått någon ände än (den är ju fortfarande ett nystan). Så. Jag börjar om nu. Nu. Snart (för jag vet inte vart jag ska svänga)



Imorgon ska jag kanske träna.

oh, you again





Lätt lättare lättast nej men   och någon tänker på mig som vanligt (21:21)
jag gillar bilderna fast jag vet inte helt varför, kanske för att det är fina guldknappar och skor med platåklack som jag letat efter jättelänge (fashiontoast)

PS. Det gick snabbt att sortera tvätten och jag hatar dolt nummer.
PS 2. Visst har Tess gjort fin design till mig? TACK!

Pling

Det är inte så lätt som det låter och jag mår illa av att det inte går att ändra. Jag antar att jag måste lägga upp en plan som vanligt - fast det är min tionde plan (minst). Det här var ett svårt projekt känner jag. Dessutom är min skalle fylld med idéer som jag nästan borde skriva ner innan tankspriddheten tar över igen. Och vet ni, jag har för första gången på länge tagit det lungt. Bara träffat kompisar hela dagarna, lagat mat och gjort det jag känner för. Det är en skum känsla. På samma gång har jag småjobbat lite då och då på något av mina 118 projekt, men bara för att jag känner för det eller tycker det är roligt. Det var 15 minus när jag gick ut i förmiddags och när jag sprang till ICA och handlade funderade jag för ett ögonblick på att stänga in mig i lägenheten de sista tre lediga dagarna innan skolan börjar (eller i alla fall i byggnaden - för imorgon ska jag tvätta i  tvättstugan i källaren), men sen kom jag på massa jag måste göra - fast jag skulle ju kunna ringa (frestande). Faktiskt. Kom hit och hälsa på om ni vill, men jag kanske stannar inomhus. (jag köpte till och med en cola zero, som inte ens är särskilt god, ifall jag skulle tröttna på att göra något viktigt under min instängda period), (jag kan juförsig gå ut på balkongen jättesupersnabbt och andas), (och skulle jag verkligen vilja gå ut så gör jag väl det - det har liksom aldrig varit något problem att ändra någon plan i mitt liv direkt), (man ska göra som man känner och nu känner jag för att sortera tvätten inför imorn - inte, men jag lovade mig själv att börja senast nio, sju egentligen men)

Pling - plinga inte på dörren mer när jag sover


There's no one like our God

Då blev det ett nytt år, 2009, och den bästa nyårsafton någonsin. Hur mycket uppskattar man inte sådana stunder då man bara kan springa runt och le av hela hjärtat för att man är så lycklig utan att behöva känna krav och förväntningar som en tung ryggsäck på axlarna? Jag behövde inte bry mig någonting. Ett nytt år med nya förutsättningar och möjligheter. Idag har jag visserligen ätit mat jag inte tål - jag förgås nästan av magknipen, men har i alla fall inte spytt - även fast jag hade mitt eget lilla nyårslöfte som förbjöd sådant. Jag måste köra nolltolerans mot sånt jag inte tål. För smakar jag lite slutar det med mycket. Ni får hjälpa mig, okej? Så att jag mår bra. Och jag har lagat mat med projektarbetesgruppen och jag har varit med Irene. Bra bra bra.

There is no one like our God!

  
Gott nytt år!

RSS 2.0