Skriv en roman!

National novel writing month - November är månaden det händer. November är månaden då massa människor världen över fattar pennan och kladdar ner 50 000 ord. Det är i november vi tävlar mot oss själva i en tävling om att lyckas knåpa ihop en roman på trettio dagar. Det är också just den månaden vi tackar nej till trevliga sociala aktiviteter till fördel för skrivkonsten. I november blir vi författare. I november pressar vi fram inspiration och kreativitet. I novemer överträffar vi oss själva (förhoppnningsvis). November kommer att bli en speciell månad. Ordet fritid kommer att semestra just i november. Jag är galet peppad. Pepp peppa peppad peppade peppa dem peppa dem järnet - nu kör vi!

Tankefascination


Jag är verkligen en vinnare. Det är coolt och bra. Och jag kollar tillbaka. Och jag bläddrar i registret. Jag fascineras på nytt att mitt, studtals, så obegränsade ordflöde. Jag tycker om att titta på långa vardagsfilosofiska tankebyggnader. Tänk det där har jag tänk. Den där monologen har jag lyckats spara. Jag läser. Och jag ser delar av mig själv. Jag, byggd av meningar med en genomtänkt ordföljd. Sedan tänker jag på det otroliga faktum att man kan få någon annans tankar presenterade för sig. Jag tycker det är häftigt. Jag tycker människor är häftiga. Tänk hur många häftiga människor jag i mitt har fått möta. Tänk hur många fler jag kommer få träffa. Tänk alla deras unika och briljanta tankar. Vilket skönt perspektiv man kan få om man lyssnar och förstår många människor. Jag vill lyssna. Jag vill se. Jag vill se mer. Se större. Mer som Gud typ.

taggad tjej!


Skönaste tjejen ever. Sån man vill vara! (Och idag har tidnignen kommit och den är skitsnygg och jag blir glad och jag har massa bollar i luften och sånt gillar jag). I can do anything good better than anyone! I like my stuff. I like my hair. I like my haircut. I like my room. I like my whole house!

Fire control


Feeling free. Feeling strong. Feeling happy. Dreaming. Living. Growing. Climing. Take me higher. Make me wiser. Teach me. I put my trust in you, Lord.

Jag bubblar inombords. Glider med i ett kreativt lyckoflow. Jag har svängt tillbaka. Tillbaka till alla starka känslor och uttryck. Det känns bra att vara tillbaka. Att åter andas friskt. (Så lång paus). Det är nu den riktiga utmaningen kommer. Att låta en kontrollerad brasa brinna. Inte kväva den. Inte hälla tändvätska. Vi viskar välkänt visdomsord: balans. Jobbar på det. I sinnet. Mål, målar upp och fokuserar på målet. Kommer inte fixa utan Gud. Ber om hjälp. Drömmer större. Think big. Think God.

Let's be fighters


Let's rule this beautiful world of ours. Fight for freedom and justice.

GÄSTBLOGG

DEBORAH HOLMGREN BORDE ÄTA MINDRE CHOKLAD OCH MER MORÖTTER. FÖR DÅ BLIR MAN SOLBRÄND PÅ SOMMAREN. EN TOALETTSTOL OCH ETT BADKAR ÄR ALLT MAN BEHÖVER EN SÅDAN HÄR KVÄLL. SOM SEMESTER FAST HEMMA I GAMLA SVEALAND. TANDBORSTE SAMT MENTOLKRÄM STÅR OCH VÄNTAR SÅ FINT I EN STÅLBURK. OCH YEEAH VAD JAG VILL HA EN SÅN HÄR LITEN SÖT OCH GULLIG KNÄDATOR. IMORGON SKA JAG KOLLA PÅ MEDIA MARKT OCH ELGIGANTEN OCH KANSKE GÖRA ETT KAP. JAG MÅSTE JU HA EN DATOR, RIGHT? CATTIS ÄR PÅ TOAN, TOAN SOM INTE STÅR I HENNES RUM. JAG GILLAR FLÖDEN, DET ÄR SOM ATT MAN GER UTLOPP FÖR ALLT MAN KÄNNER. KANSKE GÅR MAN PÅ KÄNSLAN OCH KÖPER DEN IDÉN ELLER SÅ IFRÅGASÄTTER MAN OCH TYCKER ATT FLÖDEN ÄR BAJSDÅLIGA(ELLER BAJS DÅLIGA SOM EN SÄRSKRIVARE SKULLE HA SKRIVIT).

hälsningar Deb


FRID - happy girl oui!


Heja livet. Heja livet när allt är rätt och riktigt och bra. FRID. Jag är happy. Jag är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Jag älskar allt jag gör, även fast jag inte alls är bäst på det än. Jag älskar att lära mig och bli bättre. Det börjar bli dags att skriva en mållista för året. Listor är en evig favorit. Fantastiskt. En mysig födelsedag har jag också haft. Och nu är jag tjugo år. Hallå nutiden. Nuet är alltid bästa. Och just nu är det underbart perfekt. Frid och äkta djup glädje. BRA BRA BRA. ÅH! YES. Jag har väldigt långa naglar. Kanske ska klippa. Men det är lite roligt att ha långa. Man känner sig feminin. Till exempel när man skriver vid datorn. Man använder naglarna och inte fingertopparna. Det känns lite lustigt. Det ska vara nice att leva. Och det är det ju verkligen. Bingo!

om att landa

Att landa kan vara att vinna. Och det kan vara att förlora. En landning utesluter en krash. Det utesluter inte en turbulent flygning eller närhet till krash. Resultatet, det vill säga landningen, säger egentligen ingenting om förhållandena under flygningen. Att ett flygplan har landat skvallrar inte alltid om succé. Piloten kanske inte kommunicerat med någon under turen och undviker att kommenterar den efteråt. Men om man landar har man kontroll. Där och då har man kontroll. Någon slags kontroll. (Magiskt ord). När man har landat byter man position och miljö. Helt plötsligt har man fast mark under fötterna. Jag har landat.

Och jag har köpt tuggis, formade som olika frukter. Jättegulligt! Och ganska gott. Man blir i alla fall nostalgisk. Det är såna man köpte när man var liten. (Jättejobbiga att tugga för de är superstora).


RSS 2.0