MÅNdag

Det är något med måndagar. Då bubblar bottentankarna upp, revolutions- och äventyrslusten sliter i hjärtat. Energin landar på molnen ovanför mig, så att jag svingar mig i osynliga lianer över jordglobens drömfabriker för att försvinna in i mitt hemliga rum. I mitt rum utan måsten, bekymmer och där det verkliga nuets vilja gör sig kännande. Då spelar det ingen roll vad ni godkänner. För det känns hundra gånger viktigare att vika tvätt och planera framtiden i min starka fantasirevolt. Här kan ingen nå mig. Jag är fri.


Min sång

Plingeli kling kling Ding dong tick tack pip-pip-pip fchhhzz plopp plopp hi-hi-hi-ha-ho ooo oo oo-oh-o kling klinga glitter slow motion ljudlöst skratt pling-ding-kling åh hack hack hack plupp plopp plopp hopp hopp tjing jing jingel jungel boom boom kzz kras krasch sch-sch-schh schwiiii i-ooo-ooh pling pling pling-pling ring ding dong la-la-la kzzzz aaah ha-haa ba-ba-ba-ba-daah la klang ka-dong bong bong to-to-do-le-li-do-ba tick tack tick ah pling-kling (schh)



Nu när jag är fri

Nu när jag är fri då vill jag bara flyga flyga flyga. Jag vill inte att någon ska fånga mig. Jag vill andas friheten. Jag vill känna friheten. Jag vill fyllas av friheten. Den är självständig och stark och lycklig. Den skyddar mig. Den bygger på den eviga tryggheten och tilliten - Gud. Bara Gud. Bara dig Gud. Han är trofasthet. I honom finns inget svek. Han är sanning. Jag älskar sanningen. Jag fyllas av sanningen. Sanningen kommer aldrig göra dig besviken. För sanningen kommer finnas där. Det är för att Han som är sanning är också villkorslös kärlek, som jag inte förtjänar. Han har gjort mig fri och han har gett mig frid.

Allt runt omkring mig kanske är kaos, men vad spelar det för roll när jag har frid och glädje i mitt hjärta?



tempot - du hänger inte med

Jag längtar inte efter något speciellt men jag önskar att tiden ska springa supersnabbt. Vill framåt fort. Jag vill ha nuet gjort fort oftast nu. Rastlösheten hoppar jämfota i mitt inre och jag fyller alla luckor. Ju mer späckat mitt schema blir desto mer får jag in. En känsla av smygtrans när effektiviteten tar över fullkomligt. Övertygelsen som ropar "oövervinnerlig" med stora bokstäver. Där står jag och andas och nickar. För visst är det perfekt. Att jag lyckas. Att jag lyckas vara så snuskigt arbetssam och effektiv. Att det är slitigt hör till. Det gör mig bara starkare och mer målmedveten. En vecka i taget. Skådar succé. Andas snabbare.


RSS 2.0