För stunden


Idag har jag börjat på mitt nya jobb och jag trivs jättebra. Det regnar massa hela tiden här. Jag har äntligen återfunnit min kalender. Och jag har ännu en gång fallit för den gamla kärleken - naturgodis. Informativt. Kort och koncist. Funderar på att äta yoghurt. Kommer få skitont i magen. Det är sånt man offrar för stundens impulsiva tillfredsställelse. Varför inte menar vi

Lagomlivet


Inga problem i mitt lagomliv. För allt bara löser sig när Gud fixar.

Vi kanske vill pausa eller spola

Greppa känslan, greppa alla minnen, greppa tankarna, greppa alla leenden, greppa drömmarna, greppa ägandet, greppa existensen, greppa stjärnhimlen, greppa doften, greppa vinden, greppa utbytet, greppa äktheten, greppa sagostunden när vi slumrar i lyckorus. Greppa vingarna när det flyr från oss. När det har flytt finns det inget att komma tillbaka till. Allt finns kvar, men ändå har det borta. Och livet är inte en bandspelare.



think about such things


it's not right but it's okay

Man blir bättre på saker när man gör de flera gånger. Det är bara att inse att man lärt sig något. Och att det är därför det går snabbare andra gången. Men ändå så annorlunda. Vad gör ett vattenfall i en stormig flod? Mycket om man har ryggen mot fallet. Grattis detta är en överraskning.

Livet ler och hoppet är bästis. Tack det är bra tack det är bra. Behöver inte bekräftelse eller uppmärksamhet. Det är bra tack. Klarar bäst utan tack. Chilla. Keep distance. Say cheese and rule the catwalk i high heels. Styrka. Oövervinnerlighet. Omöjlig att fånga. Försök inte ens greppa.




RSS 2.0