Mitt sista riktiga jullov!

Från och med nu har jag jullov. Därför chillar jag hemma och käkar korv (och choklad). Inga fler inlämningsuppgifter (om man är närsynt) och skolavslutning var mys. Mamma kom förbi för en stund sedan med laktosfri keso och min post. Jag älskar min mamma, Jag älskar min familj och om sex dagar är det julafton. Därför ska jag och Bella shoppa julklappar imorgon, jag och macke på lördag, och jag och ettan och lina och vicki med säkert någon gång snart. Sen är det släktjulmiddag imorgon också. Jag skulle vilja ha en svart kavaj då, men det finns ingen som passar - varför gör de ingen i min storlek? Det finns i alla fall röda paljettjulgranskulor på Indiska - jag köpte några idag, men jag vet inte vart jag ska ha dem. Jag hade i alla fall 20% rabatt. Det var mest därför. (fast de är jättefina - jag har bara ingen julgran).

Juste. Jag kikade förbi jobbet idag (inte det nya) och vips satt jag på en stol och utbildades till pocketboksförsäljare. Det var inte min plan - att vara så snabb. Dan före dan före dopparedan ska jag jobba. Bra, för egentligen pallade jag inte. Snart ska jag göra ett nytt söka-jobb-försök. Jag ger visst aldrig upp. Hade jag varit författare skulle man kunna säga att jag skulle jobba hela lovet, men det är jag inte - jag ska bara skriva alltså. Jag har förresten kommit på det finaste tjejnamnet någonsin! Men det är hemligt (ifall jag får en dotter någongång ska hon få heta det). Otur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0