Lucia har redan börjat

Jag är trött. Jag är jättejättetrött. Jag har sjungit hela dagen. Jag steg upp vid fyra imorse och fyllde min dag med tolv timmars lussande (Uppsalas lucia). Jag trodde jag skulle slockna under sista luciatåget. Nu har jag käkat lite vegetarisk tacos och ätit pepparkaksdeg som blev lite kvar från julbaket igår med kristna skolgruppen. Jag åt säkert ett helt paket bara igår! (och nej jag är inte sugen på pepparkaksdeg längre - jag kan bara inte komma på vad jag annars skulle äta). Sjukt roligt med lucia är det i alla fall! Fast jag höll på att börja grina på ett av ålderdomshemmen. Det var något sorgligt i luften. Knas. Men jag kommer nog aldrig palla ett sådant här stort luciatåg igen - man är alldeles färdig. Slottet var coolast förresten, att sjunga i alltså (jag kanske ska ta och bli landshövding).

Jag hoppas det går igenom. Imorgon blir bra, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0