Tanke-slow

Igår jobbade jag. Jag skulle boka hembesök åt samma certifierade försäkringsrådgivare som en kollega. Från början visste jag inte att vi båda skulle boka besök åt honom, men kollegan ifråga kom till min plats och frågade efer schemat. Jag sa att vi inte hade något (fick vänta med att ringa medan de försökte fixa det). "Jaha, okej" sa han. Efter ett par minuter hör jag hans röst högt från andra sidan rummet: "Hallå, det var XX här från IF Skadeförsäkring. Förlåt att jag..." avbruten: "Jag repeterar: (paus) Hallå, det var XX här från IF Skadeförsäkring. Förlåt att jag ringer och stör så här på kvällen. Jag skulle vilja prata med den som är ansvarig för försäkringarna i hemmet". (Under ett samtal sa han "jag repeterar" tre gånger i sträck). Men va? Vi kan ju inte boka utan schema? Efter ett tag kollar jag med honom om han fått något schema eftersom han redan börjat. "Oj, juste". Efter en liten stund hör jag hans röst igen: "Hallå.." VA? Komigen nu. Det upprepas därefter ännu en gång. Allt är bara så komiskt. Han måste vara helt extremt tankspridd för han gör allt som att han lever i en egen värld och man vill skratta samtidigt som man tänker han är dum, men han är säkert inte det. Det är skumt. Verkligen jättekonstigt! När vi hade möte i början kom han in alldeles försent och den ansvarige frågar: "Varför är du sen XX?". Svar: "Jag brukar vara sen". HAHA. Hela tiden! Dessutom är han fett slow. Ni kanske inte fattar något när jag låter orden vävas samman till en invecklad text som kan kännas avlägsen och svårintaglig, men det är bara för att det är knas.


Kommentarer
Postat av: alex

va snackar du om? DET står ju middag. Jag skulle aldrig skriva upp vad jag äter. fyfan vad onödigt. jag hatar allt som har med mathets att göra. oavsett åt vilket håll det ligger höger vänster upp ner sidan tvärs kors

2009-02-05 @ 17:21:17
URL: http://alexs.blogg.se/
Postat av: julia

hhahaha. han verkar skum

2009-02-05 @ 17:36:44
Postat av: alex

nej men jag menar att jag är bara så less på att människor lägger ner så mkt tid på att fundera över vad de äter för mat. Jag kan förstår om man är intolerant allgerisk överkänsslig osv. Jag vet att jag själv alltid pratar om mat, och det är det jag blir så less på.

2009-02-06 @ 12:31:07
URL: http://alexs.blogg.se/
Postat av: alex

chilla själv.

2009-02-06 @ 12:31:19
URL: http://alexs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0