Jämför livet i en metafor

Jag har varit i Norge i en månad nu. Vad är en månad? Som en fis i rymden eller en droppe i havet eller en såpbubbla av all såpa i världen som bara spricker innan man märker att den finns. Klent tänker ni kanske, men det är bara den bräckliga verkligheten säger bubblan som är borta nu. Inte borta - den har bara bytt aggregationsform. Men jag ska fortsätta vara i Norge ett tag till. Jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte sover nu eftersom jag inte börjar jobba förrän klockan fyra imorgon. Det känns bra. Imorgon ska jag sova och springa. Helst skulle jag vilja springa en marathon i min egen verklighet med tusen låtar att sjunga med i. Jag skulle vinna överlägset mitt i natten, för alla sover och ingen anar takten. Energi har jag extremt mycket av just nu. Undrar just vart den energin egentligen kommer ifrån. Nu tänkte jag göra 45 armhävningar och sen kanske borsta tänderna. Jag ska sitta i min säng och skriva lite och läsa tror jag och tänka såklart som jag alltid gör. (Fast jag brukar ändra på mina planer jämt).


(Inspiration) let's go to war to make peace


Kommentarer
Postat av: gabriella

ahh! 45 armhævningar ær riktigt bra! jag har också blivit starkare. lite iallafall. men du, prøva att ta hænderna lite nærmare varandra. skojar inte vad jobbigt det ær! :D. puss.

2009-07-11 @ 18:01:45
URL: http://gabriellalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0