Snurra bortåt

Det var skönt att jag drunknade i inspiration till slut och skrev hur mycket som helst. Nu är det jullov. Jag har inte så många julklappar kvar att köpa. Jag var ute i god tid. Jag älskar att köpa julklappar men jag tycker det är jobbigt i slutstressen när alla hetsar. Jag har köpt för många julklappar dessutom. Så måste typ lämna tillbaka någon. Aldrig kommer man ha full insikt. Men man kan alltid närma sig. Närma sig den fulländade förståelsen. Jag vill ibland måla en illusionstavla, som visar hur jag vill se världen. Men illusionen lurar och ökar fallhöjden i längden. Det är bara så skönt att skapa en drömbubbla där man bestämmer allt själv och är enväldig härskare. Kontroll. Det är bara då man kan ha kontroll. I verkliga livet kan man tro att man har det. Fast man lurar sig själv. Och man går på den så lätt. Lätt att lura - javisst. Kanske jag kan finta också. O ja. Snurr snurra bort. Vinnare förlorare.


Kommentarer
Postat av: deb

hey girl. hey boy. hey world.



love you.:)

2010-12-20 @ 01:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0