Kontrollerad avslappning (funkar inte)

Jag klarar inte riktigt av att jobba kontrollerat under kontorsveckorna. Jag får typ ångest för att jag inte jobbar mer och intensivare. Känner mig sjukt stressad och lite som ett nervvrak. Helt instabil. När jag försöker slappna av och ta tid för mig själv blir det bara ytterligare ett stressmoment. Jag känner mig riktigt kass. Blir verkligen trött på mig själv för att jag inte kan chilla. Jag vill bara ha klart allt i god tid och äga kontrollen - omöjligt (därför får jag panik och hetsar mig själv). Borde nog gå och lägga mig nu så att jag kan springa i parken imorgon på morgonen. Jag vill, men ändå inte. (Jag önskar lite att det var varm vår nu så att jag kunde gå ut i mina nya converse och en mysig tröja och varm halssnodd (rundstickad halsduk - vad heter det egentligen?) och gå en lång promenad, prata oväsentligheter och varva ner). Andas. Det löser sig. Imorgon ska jag försöka strukturera upp dagen lite. Nu ska jag betala mobilräkningen, så att jag inte behöver oroa mig för den. (Jag har lekt lite med min header - okej, jag har prövat tålamodet i 2,5h. Det blev inte ens särskilt bra. Men jag har hört att förändring förnöjer. Därför.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0