Nuet hejar på er alla


Det är knepigare än man tror att väva samman alla sina drömmar. Särskilt om man råkar leva väldigt mycket i nuet. Nuet bryr sig förresten inte ett dugg om att det är jobb tidigt tidigt imorgon. För nuet vill njuta av de magiska mörka timmarna och tänka. Nuet funderar på att duscha nu istället för på morgonen. Nuet väger för- och nackdelar när framtiden konfronterar. Nuet vägrar bli konsekvensetiker.

Idag försökte jag vara sur på jobbet. Jag gick runt och tänkte "Jag är jättearg. Jag är sjukt sur". Jag kollade mig i spegeln vid kyldisken. Jag såg lite tjurig ut. Men det höll inte i sig så länge. Jag är inte långsint. Och jag kan åter igen konstatera att tiden går.

Kommentarer
Postat av: julia

tycker om att läsa din blogg. du har så mycket fina bilder!

2010-07-13 @ 10:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0