Vad är rädsla?

Men om det var meningen att jag skulle göra det skulle jag väl inte vara så rädd? (Jag läser en sjukt bra bok. Den heter Drömgivaren. Läs). Vad är det som säger att rädslan kommer från Gud som ett tecken? Varför skulle det vara så? Gud kanske svarar ja på mina frågor. Men jag kanske avbryter honom gång på gång med ett nej. Ett nej för att jag är rädd. Och för att jag inte vill möta min rädsla.

Det är läskigt att möta mina stora drömmar. De är för stora för att jag ska förstå hur jag ska kunna genomföra dem (omöjligt utan Gud). Och jag vet att jag inte kan ta med alla mina bekvämligheter. Allt och alla kan inte följa med, kommer inte följa med. Vem kommer följa med? Vem kan stötta mig, förutom Gud?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0