Hello mr rain

Regn och snösmältning ger mig inspiration. Det är under de grå dagarna jag tänker de klokaste tankarna. Det är som att solen överexponerar allt. Man missar kontraset, detaljer och finkänsla. När naturens färger är dassiga och dystra ser jag drömmen om något finare. Jag målar ett drömlandskap, ett landskap som inte behövs när naturen briljerar i skönhet. Det är nu min kreativitet behövs som mest. Det är nu det spelar roll att jag skriver de där texterna med det lilla extra. Det är nu och bara nu jag kan vinna över allt annat i skönhet. Naturen är hoppfull. Den kämpar. Vi kämpar. Båda. Allt går lätt. Just nu i alla fall. Och det är inte för att jag har tagit ur mitt hjärta och gömt det i en box under sängen för att skydda det från bekymmersfulla tankar. Nej för det har jag inte. Det är för att livet skrattar med mig och regnet får mig att känna mig stark och fri. Jag älskar regn.


tell me what i wanna hear.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0