Idag igår imorgon

Jag antar att jag borde gå ner och äta frukost. Jag har legat vaken, pratat i telefon, betalat räkningar, messat och lyssnat på musik i två timmar nu. Chill morgon. Det här är en bra dag. Jag känner det på mig. Och den har redan varit bra. Väldigt bra. Vad är dag? Tänk om man skulle byta dag på känsla. Oj hörni känns det inte som det är dags att entra ett nytt dygn va? Tänk vilken skum line att dra. För mig är det 18 idag tills jag har gått och lagt mig. Jag äregentligen inte riktigt kompis med datumgränserna. Det känns som att skulle bli så rörigt. Nej men klockan är ju fem över tolv och hoppsan hejsan vad ska jag nu skriva i dagboken? Idag? Igår? Vilket datum? Fett jobbigt att inleda varje dagbokinlägg ungefär såhär: "Jag har alltså skrivit att det är den 19e idag, vilket stämmer, förutom det faktum att det inte är dag utan natt. Och jag är medveten om att jag därför egentligen borde skriva om vad jag gjorde igår. Dessvärre leder det till kortslutning i mitt huvud då det skulle kännas som att jag beskrev händelser 24 timmar längre bort. Därför, när jag väljer att skriva idag, trots tiden på dygnet, menar jag i själva dagen under det dygn vi precis, enligt vårt tideräkningssystem, lämnat. Detta trots att jag upplever mig själv vara kvar i det gångna dygnet. Ursäkta förvirringen." Sjukt smidigt. Borde skriva ut och klistra in i dagboken, då jag ofta klottrar efter midnatt.


Kommentarer
Postat av: deb

Hej

2011-02-20 @ 10:04:47
Postat av: cattis

hej hej

2011-02-21 @ 16:39:19
URL: http://cattis.webblogg.se/
Postat av: ettan

jagvet! Jag har också alltid det problemet! HAHAHA. det låter helt meesigt. puss

2011-02-21 @ 19:30:03
URL: http://ettan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0