Supermåndag


En önskan om att leva det glada okomplicerade livet. När känsligheten krockar med problem och konstiga tankar vacklar allt vad stabilitet heter. Jag känner att jag seglar ute på djupt vatten utan att ha en aning om vad knop egentligen är. För att försvara sig själv hävdar jag antingen att jag absolut inte någonsin under några som helst omständigheter är intresserad av vad det är, eller så flippar jag och säger att någon måste lära mig allt, helst på en halv sekund, för att jag ska kunna överleva. Ojdå, upp och ner säger ni då. Oj oj ojojoj oj. Oj hoj. boj oboy. livboj. Livet är som en berg- och dalbana. Sjukt nice. Men det går upp och ner och är omöjligt att kontrollera. Typ så. Jag borde skärpa mig. Det är natt. Måste sova. Jag är känslig och klen som ett asplöv ibland. Men grejen är att det inte gör något. Jag är fri och lycklig. Jag känner mig ofta oövervinnerlig. Och jag älskar mitt kaosartade superliv. För idag är det supermåndag.

Kommentarer
Postat av: deb

hejhe. du väger, du äger. du är på läger. see you!

2011-02-01 @ 13:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0