Nu när jag är fri

Nu när jag är fri då vill jag bara flyga flyga flyga. Jag vill inte att någon ska fånga mig. Jag vill andas friheten. Jag vill känna friheten. Jag vill fyllas av friheten. Den är självständig och stark och lycklig. Den skyddar mig. Den bygger på den eviga tryggheten och tilliten - Gud. Bara Gud. Bara dig Gud. Han är trofasthet. I honom finns inget svek. Han är sanning. Jag älskar sanningen. Jag fyllas av sanningen. Sanningen kommer aldrig göra dig besviken. För sanningen kommer finnas där. Det är för att Han som är sanning är också villkorslös kärlek, som jag inte förtjänar. Han har gjort mig fri och han har gett mig frid.

Allt runt omkring mig kanske är kaos, men vad spelar det för roll när jag har frid och glädje i mitt hjärta?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0