Skriva skriva fånga fattar ni

Det jag är bra på det är att skriva. Det jag måste göra är att skriva. Jag måste skriva. Jag måste andas. Jag måste äta. I mig flödar en ström av ord. Tankarna skrivs ibland ner i mitt huvud. Varje gång jag inte har tillgång till papper blir jag arg på mig själv för att jag aldrig lär mig. För att jag aldrig lär mig att jag alltid kommer tyngas av måsten som är jaget i sitt fullständiga uttryck. Jag kan inte låta livet och tankarna springa förbi. Fånga och spara som. Orden orden orden jag måste skriva ner dem och jag måste visa er dem. Vi behövs, vi som tänker och uplever allt rakt ut på pappret. Jag älskar blanka papper. Jag vill bara ha blanka papper. Alltid. Inget kan begränsa mig på samma sätt. Ni vet det kanske redan. Skönt att låta allt bli lite luddigt och abstrakt för vem bryr sig om den här texten som är en massa fylld av spretiga budskap, som spretiga personligheter - sådana är vi alla, även om vi ibland vill placera oss själva i klassiska, smala fack för att det är så enkelt att vara vanlig och aldrig avvikande på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0