Det roar mig

Färre timmar ger mer energi. Funderar på att arbeta fram en formel som behandlar de ologiska förhållanderna. Lönlöst kan tyckas, men tänk vilken segerkänsla framgång i utmaningen skulle ge. Det roar mig. Det roar mig att tänka om och runt och arbeta fram något värdelöst och knappt brukbart. Det roar mig att söka samband och mönster. Det roar mig att skapa mönster. Det roar mig att skriva onödigt omständiga och invecklade meningar. Det roar mig att presentera en praktfull meningsbyggnad med rum för omtanke. Det roar mig att ta med ögat på en fllygresa över bisatser som gör slutmålet avlägset och oanat. Det roar mig att snurra in i en nördig kub där allt går i linje med något, är regelbundet och kan rutas in, om så önskas. Det roar mig att spinna jojon runt fingret och leende presentera kontrollkänslan som inte går att greppa eftersom dess existens är beroende av mitt inre styrt av ett genomarbetat tankesystem, vilket uppfunnits i syftet att skapa en harmonisk miljö där stabilitet alltid tycks råda. Det roar mig att lära mig nya saker och att göra det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0